fredag den 1. oktober 2010

Er der nogle ulemper ved rygestop?

Er der ulemper ved et rygestop?


På denne blog er der en side, som vi har kaldt "Ulemper ved rygestop?". Her har vi beskrevet, hvordan man  kalder det en ulempe ved rygestop, at de fleste tager på i vægt.
Egentlig er det ikke som sådan en ulempe, men en naturlig følge af, at nikotinen nedsætter det naturlige stofskifte med 10-15 %. Så vil man naturligt tage lidt på i vægt, når man stopper med at ryge.
Desuden er der mange, som begynder at trøstespise som erstatning for cigaretterne.

At man måske bliver nødt til at tabe sig et par kilo kan vel ikke vejes op mod de utallige rygestop fordele der er? At stoppe rygning er jo nok det bedste man kan gøre for sit helbred og sin livskvalitet!

Derfor vil vi påstå, at der faktisk ikke er nogle ulemper ved at ryge. Vi vil dog gerne udfordre Jer til at finde på en enkelt eller to ulemper. Kan I det, så smid en kommentar :)

(Hvis I ikke kan, så smid meget gerne en kommentar alligevel)

4 kommentarer:

  1. Ulempen ved rygestop kan være at miste det fællesskab, der opstår med andre rygere på arbejdspladsen, når man sammen står udenfor og ryger.

    SvarSlet
  2. Det kan tage den sidste glæde fra mange.

    Og så kan man ikke ryge bong:-(

    SvarSlet
  3. Hej, tja - jeg mente tidligere, at det var så dejligt med det sociale, når man lige fik sig en smøg sammen ude i regnen. Men jeg synes ikke det var nok, til at afholde mig fra at stoppe- Nu har jeg været røgfri og nikotinfri i 3 måneder og jeg har aldrig været gladere. Det var ikke svært at stoppe med at ryge da jeg først fandt min metode. Den virkede rigtig godt på mig.

    God dag til dig :)

    Med venlig hilsen,

    Dallemand

    SvarSlet
  4. Der er faktisk mange ulemper ved rygestop, det første er vægtforøgning på mellem 10 og 15 %. Det med 2-3 kilo er noget der bliver sagt for man ikke skal midste modet med rygestoppet. Næste som er en del mere ubehageligt er blødende tandkød og huller i tænderne, det skyldes at nicotinen har indvirket på tandkødets blodgennemstrømning, så efter rygestop strømmer blodet bedre. Huller i tænderne skyldes nicotinens konserverende effekt mod huller, så efter rygestop kommer alle de huller du ikke har haft før. Oppustet mave, dårlig mave og selvfølgelig den konstante trang til at ryge (der godt nok bliver mindre men aldrig helt forsvinder)

    SvarSlet